ა

პროექტები


პროექტის სახელი:
ისტორიული და არქიტექტურული    ძეგლები თეთრიწყაროს რაიონში.

პროექტის მიზნები:
გაუღვიძოს მოსწავლეებს ეროვნულობისა და პატრიოტული გრძნობა, გამოუმუშაოს მსჯელობის უნარი და მიღებულ ცოდნასთან ერთად დაეუფლონ საკუთარი აზრის და პოზიციის გამოხატვა.
პროექტის მოკლე აღწერა:  
     მოსწავლეები გაეცნობიან არქიტექტურის ძეგლებს თავის რაიონში .
პროექტის სრული აღწერა:                                    
     მოსწავლეები დაიყოფიან რანდენიმე ჯგუფად.ერთი ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას ისტორიულ– არქიტეკტურულ ძეგლების შესახებ თეთრიწყაროს რაიონში ,მეორე ჯგუფი კი ინფორმაციას მარშრუტების შესახებ. მესამე-ფოლკლორულ მასალას. მეოტხე-ციფრულ მასალას
მონაწილეთა ასაკი:13-18 წელი.
ვადები/ხანგრძლივობა: წლის განვალობაში
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში: 
    მოსწავლეები წარმოადგენენ მოძიებულ მასალებს,სურათების,ნივთების, მაკეტების სახით და გააკეთბენ პრეზენტაციას სლაიდების დახმარებით.
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას:                      მოსწავლეები მიიღებენ ცოდნას საკუთარ მუნიცირალიტეტის არქიტეკტურის შესახებ. რეალულცოდნას ნიირებენ საკუთარ ისტორიაზე. შექმნიან ფოტოალბომს. მაკეტებს, ვიდეოფილმებს.
სარგებელი სხვებისთვის:გამოიწვევს სხვა მოსწავლეთა ინტერესს, უკეთ გაიცნონ ქართული არქიტექტურის ხელოვნება. შეისწავლება საკუთარი რაიონის ისტორია და არქიტექტურა
სამუშაო ენა: ქართული, რუსული, სომხური, ბერძნული...
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:             ხელოვნება, ისტორია,ისტ–ი, სპორტი, გეოგრაფია
პროექტის ფასილიტატორი:

arysiadavrisheva@gmail.com



თეთრიწყაროს N 2 საჯარო სკოლა

დეკორატიულგამოყენებითი ხელოვნების სამყაროში...


პროექტის  ქვეთემებია:

·         დეკორატიული ქსოვის ჩასახვა-განვითარება საქართველოს სხვადასხვა რეგიონების მაგალითებზე;
·         ქართული დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების მნიშვნელობა თანამედროვე დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების განვითარებაში;
·         ფარდაგ-ხალიჩები საქართველოს ბარსა და მთაში;
·         სხვადასხვა ქვეყნების ფარდაგები და ხალიჩები. მათი განსხვავება ქსოვისას გამოყენებული მასალების, კოლორიტისა და გეომეტრიული ორნამენტის მიხედვით;
·         ზოგადი ცნობები დეკორატიული გამოყენებითი ხელოვნების ნაირსახეობათა შესახებ: ხის დეკორატიული დამუშავება; კერამიკა; ლითონი; დეკორატიული მინა; ქვა, თექა; ხელით ქსოვა და ქარგვა;

 ჩატარებული პროექტის მიზანი:
·         მოსწავლეები ეცნობიან, ქმნიან ზოგად წარმოდგენას დეკორატიული ქსოვის ისტორიის, სხვადასახვა ქვეყნებისა და საქართველოს რეგიონების ფარდაგებისა და ხალიჩების შესახებ, უცხოურ და თანამედროვე ქართულ გობელენზე და დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების ნაირსახეობებზე;

·         პროექტი ეხმარება მოსწავლეებს საქართველოს სხვადასხვა რეგიონების დეკორატიულ - გამოყენებითი ხელოვნების ნაირსახეობათა განსხვავებულობათა გაცნობაში;

·         ეხმარება თავიანთ კუთხის ხელოვნების გაცნობაში;

·         ისტ-ის და წარმოდგენილ მასალისგან იქმნება ფილმი, სლაიდ-შოუ დეკორატიულ-გამოყენებით ხელოვნებაზე;




პროექტის მნიშვნელობა/აქტუალობა:

     მუზეუმში ჩატარებული პროექტის ინოვაცია მდგომარეობს სწავლებისადმი ერთდროულად კომპლექსურ, ინტეგრირებულ-ინტერაქტიურ მიდგომებში საგანმანათლებლო პროგრამით გათვალისწინებული საგნების: დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების მდგენელი ელემენტების ერთდროულად აღქმა-გააზრებაში.


პროექტის  გაგრძელება:
მოპოვებული ფოტომასალის პრაქტიკული გამოყენების მიზნით, პრაქტიკული სწავლების დროს პედაგოგის მიერ შერჩეული ინდივიდუალური დავალებების საფუძველზე დამზადდა სხვადასხვა სახის ნამუშევრები: პანოები, ჩანთები, ქამრები, საფულეები, ბალიშის პირები. აღნიშნული ნამუშევრები გამოიფინა ხელოვნების კაბინეტში.
გაკვეთილის გეგმა:
თარიღი:2014 წლის  22 მარტი

საგანი: ხელოვნება
სამიზნე  ჯგუფი (საფეხური და კლასი):
II საფეხური, VII კლასი;
მოსწავლეების რაოდენობა:
16 მოსწავლე.
მოსწავლეთა პროფილი:
კლასში არ არის განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროების მქონე მოსწავლეები (შეზღუდული შესაძლებლობისსასწავლო პროგრამაში ჩამორჩენილი ბავშვებირომლებისთვისაც სწავლების ჩვეულებრივი ტემპი მიუღებელია).
მასწავლებლის სახელი და გვარი:
დავრიშევა არუსია
ელ-ფოსტა:

    თეტრიწყაროს  N 2 სკოლის ნო – მუზეუმში ჩატარებული
ინტეგრირებულ-ინტერაქტიური კომპლექსური გაკვეთილის თემაა:

დეკორატიულ – გამოყენებითი ხელოვნების სამყაროში...

სტანდარტი/ინდიკატორი:

მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები
მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებათ გამოიყენოს ხელოვნების ელემენტები, პრინციპები, სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
სგ VII17 , სგ VII11 , სგ VII12


გაკვეთილის მიზანი: 
·              მოსწავლემ დაინახოს დეკორატიულ გამოყენებითი ხელოვნების ნაირგვარობანაკეთობათა (ფარდაგებისხალიჩებისგობელენებისნაქარგობებისთექისნახატებისკერამიკისშექმნა-დამუშავების ხერხები და მეთოდები;
·              მოსწავლემ ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები;
·         მოსწავლე განასხვავოს ერთმანეთისაგან ფრიზული, დინამიკური, ფრაგმენტული და სიმეტრიულად გაწონასწორებული კომპოზიციები;
·          აარჩიოს გამოყენებული მასალები (მატყლიაბრეშუმიხემინალითონისპილოს ძვალიბუნებრივი ქვა და სხვ.);
·          ფერების შერჩევა-მისადაგების თავისებურებები და პრაქტიკული განხორციელების საშუალებები;
·         მოსწავლემ შეძლოს კომპოზიციური განაწილების ძირითადი ხერხების აგებაზე მსჯელობა
·         მოსწავლემ შეძლოს ისტ-ის მეშვეობით იპოვოს და დაალაგოს ნაპოვნი მასალა;
·         ისტ-ის მეშვეობით გააკეთოს სლაიდ ფილმი ნაპოვნი მასალისგან.
   












საორგანიზაციო მომენტი:
აღრიცხვა;
მზადება გაკვეთილისათვისმუზეუმში ქცევის ნორმების შეხსენება.



აქტივობა1-(გამოწვევა)-15წუთი
სამუზეუმო ექსპონატების დათვალიერება მასწავლებელ -გიდით მონაწილეობით;

აქტივობა2. გონებრივი იერიში-10წუთი;
 ნანახისა და მოსმენილის ანალიზი;
კითხვებზე პასუხი.
კიტხვები:
1. ორივე ფარდაგზე მიცემულია ერთი და იგივე კომპოზიცია. რომელი?
2.რა განწყობაა შექმნილი  ამ ორ ნაწარმოებში?
3 რიტი განსღვავდება საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ხალიჩები?
აქტივობა 3(მინი-ლექცია) 8წ.
მოსწავლეები გაიცნენ დეკორატიული ქსოვის ისტორიის სხვადასხვა მონაკვეთს და ადგილს. ლექცია- საუბარი გაიმართავს მრავალმხრივ საინტერესო მსჯელობა საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ფარდაგ-ხალიჩებისა და თანამედროვე ქართული ხალიჩების წარმოების საკითხებზექართული ორნამენტის შესახებდა მსოფლიოს  ხალიჩებზე და ორნამენტზე.

აქტივობა 4 (წყვილებში მუშაობა-გადაღება, მასალის მოგროვება) -10წ.
აქტივობა 5(დანახულზე-აზრების თქმა)-5წ.
მიღებული შთაბეჭდილებების ურთიერთ გაზიარება;

აქტივობა 6 (საშინაო დავალება) 2წ.(ჯგუფური)
მოსწავლეებს  წყვილებში ეძლევა სამუშაო: მოიძიონ ინტერნეტში მასალა ქართულ დეკორატიულ-გამოყენებით ხელოვნებაზე  და გააკეთონ სლაიდ-ფილმი და პრეზენტაცია.
ორგანიზაციული ფორმა:
მთელი კლასი, ინდივიდუალურად;
დროის მენეჯმენტი:
აქტივობა1-(გამოწვევა)-15წუთი
აქტივობა2. გონებრივი იერიში-10წუთი;
აქტივობა 3(მინი-ლექცია) 8წ.
აქტივობა 4(დანახულზე-აზრების თქმა)-10წ.
აქტივობა 5 (საშინაო დავალება) 2წ.
შეფასების სტრატეგიები:
დაკვირვება;
რესურსები:
მუზეუმების ნივთები, კომპიუტორები, ფოტო და ვიდეო აპარატურა.

გაკვეთილის შედეგი:
    ინტეგრირებულ-ინტერაქტიური გაკვეთილით მოსწავლეებმა პირველყოვლისამიიღეს მრავალფეროვანი და ტევადი ინფორმაცია დეკორატიულ ხელოვნების მდგენელების შესახებგანუმტკიცდათ შეძენილი თეორიული ცოდნა და პროფესიული უნარ-ჩვევები საექსპონატო მასალებში დაცული საინტერესო დეტალებითსაქართველოს სხვადასხვა რეგიონების ხელოვნებისდეკორატიული ქსოვის სტილისა და კოლორიტის თავისებურებებზე დაკვირვების შედეგით მიღებული დასკვნებით;
დაათვალიერეს საგამოფენო ექსპონატები და ისაუბრეს სხვადასხვა ქვეყნებისა საქართველოს რეგიონების მაგალითზე ფარდაგებისხალიჩებისკერამიკასუცხოური და თანამედროვე ქართული დეკორატიულ - გამოყენებითი ხელოვნების შესახებმიიღეს ინფორმაცია ჩვენამდე მათი მოღწევის თაობაზედიდი ინტერესით დაათვალიერეს  სლაიდები უცნობი ძველი მქსოველებისა და მქარგველების ნამუშევრები და უფრო ღრმად გაერკვნენ ამ ექსპონატებზე ასახულ კოლორიტშიფერთა შეხამებაშიკომპოზიციაში და დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების ნაირსახეობებზეაგრეთვე დაათვალიერეს გამოყენებითი ხელოვნების ისეთი მიმართულებების სამუზეუმო ექსპონატებიროგორიცაასახვითი ხელოვნებახისმინისქვისა და ლოთონის მხატვრული დამუშავებასხვადასხვა სახელოსნოების მაკეტები.

გაკვეთილის პროცესში წამოიჭრა მრავალი კითხვა,რომლებ იმსჯელეს და იპოვეს პასუხები.



მუზეუმში ჩატარებული გაკვეთილის ღირებულებითი შეფასება:
მუზეუმში ჩატარებული გაკვეთილი ხელს უწყობს სკოლაში მიღებული ცოდნის განმტკიცებასახალი ინფორმაციის ათვისებასგამოყენებითი ხელოვნებისადმი პატივისცემის გრძნობის გამომუშავებასეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურისა და ადამიანის შრომის მიმართშემოქმედებითი აზროვნებისფერის შეგრძნებისწარმოსახვისმხატვრული გემოვნებისხედვებისდაკვირვებისმხედველობითი მეხსიერების ფორმირებას.
მოსწავლებმა შეიძინეს საქართველოს სხვადასხვა რეგიონების ფარდაგებისა და ხალიჩების დეკორატიული ქსოვის სტილისა და კოლორიტის მიხედვით გარჩევისა და აგრეთვეთანამედროვე ქართული და უცხოური გობელენებისა და დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების ნაირსახეობების გარჩევის უნარი.
პროექტის  გაგრძელება:
მოპოვებული ფოტომასალის პრაქტიკული გამოყენების მიზნითპრაქტიკული სწავლების დროს პედაგოგის მიერ შერჩეული ინდივიდუალური დავალებების საფუძველზე დამზადდა სხვადასხვა სახის ნამუშევრებიპანოებიჩანთებიქამრებისაფულეებიბალიშის პირებიაღნიშნული ნამუშევრები გამოიფინა ხელოვნების კაბინეტში.



მუზეუმში ჩატარებული გასვლითი გაკვეთილის ჩატარების რეკომენდაციები:

როდის არის რეკომენდებული გასვლითი კომპლექსური ინტეგრირებულ-ინტერაქტიურ გაკვეთილის ჩატარება მუზეუმში?



გასვლითი გაკვეთილი რეკომენდებულია ჩატარდეს სწავლების დაწყებიდან არაუადრეს ერთი თვისასწავლების ამ პერიოდისათვის მოსწავლეებს მიღებული ექნებათ ზოგადი წარმოდგენა ეკორატიულ-ამოყენებითი ხელოვნების შესახებ.



იდევ სად შეიძლება იქნეს გამოყენებული სამუზეუმო გასვლითი გაკვეთილებით მიღებული გამოცდილება?



მუზეუმში ჩატარებული გასვლითი გაკვეთილებით მიღებული გამოცდილება შეიძლება გამოყენებულ იქნეს საშუალო სკოლის სინამდვილეში სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნებისა და შრომით სწავლებაში;
 გარდა შემეცნებით-ესთეტიური მნიშვნელობისა,
 ამგვარი გაკვეთილები სასკოლო ასაკის მოსწავლეთა პროფორიენტაციასაც მოემსახურება.



რატომ არის საინტერესო და სასარგებლო მუზეუმში ჩატარებული გასვლითი გაკვეთილები?



მუზეუმში ჩატარებული გასვლითი გაკვეთილი შეუზღუდავიასახალისოა და სტიმულის მიმცემია შემდგომი სწავლებისათვის სხვადასხვა ასაკობრივი ჯგუფისა და სოციალური კატეგორიის პროფესიული სტუდენტებისათვის;
მუზეუმში დაცული მრავალფეროვანიულამაზესი და უზადოდ შესრულებული ექსპონატებით ხდება სპეციალობის ვიზუალიზაციაპოზიტიური ფსიქო-ემოციური გარემოს სასიკეთო ზემოქმედების უზრუნველყოფამოზარდებში ინტერესის გაღვიძება და ზრდასრულთა ცნობისმოყვარეობის დაკმაყოფილებასპეციალობის შესწავლის მიმართ მისწრაფების ფორმირება.



მოქმედებს თუ არა მუზეუმში ჩატარებული გასვლითი გაკვეთილი სწავლების ხარისხზე?

მუზეუმში ჩატარებული გასვლითი გაკვეთილის დროს მიღებული შტაბეჭდილებები და მუზეუმის ფონდში დაცული ექსპონატების ფოტომასალების გამოყენება სწავლების შემდგომ ეტაპებზე იწვევს არა მარტო სწავლების მოტივაციის ხელშეწყობასარამედ სწავლის ხარისხის ზრდასაცსასწავლო პრაქტიკის დროს სტუდენტები იხსენებენ მუზეუმში ნანახ ექსპონატებს და დამოუკიდებელი სამუშაოების შესრულების დროს ცდილობენ გამოიყენონ ესა თუ ის ხერხიისინი დამოუკიდებლად ქმნიან პატარ-პატარა ფერწერულ კომპოზიციებსმუზეუმში ნანახი ფარდაგის ან გობელენის რომელიმე დეტალის ან მოტივის გამოყენებითრომელიც შემდგომ გადააქვთ ფარდაგსა და გობელენში.







პროექტი:„ ეთნო ჩანახატები...“



თეთრიწყაროს N 2 საჯარო სკოლაში  ეტნო -
მუზეუმში ჩატარებული პროექტი .



პროექტის  ქვეთემებია:



მუზეუმში ჩატარებული პროექტის მიზანი:
·         მოსწავლეები ეცნობიანიქმნიან ზოგად წარმოდგენას
·         ეხმარება თავიანთ კუთხის ხელოვნების გაცნობაში;

·         ისტ-ის და წარმოდგენილ მასალისგან იქმნება ფილმი, სლაიდ-შოუ დეკორატიულ-გამოყენებით ხელოვნებაზე;




პროექტის მნიშვნელობა/აქტუალობა:

     მუზეუმში ჩატარებული პროექტის ინოვაცია მდგომარეობს სწავლებისადმი ერთდროულად კომპლექსურინტეგრირებულ-ინტერაქტიურ მიდგომებში საგანმანათლებლო პროგრამით გათვალისწინებული საგნებისდეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნების მდგენელი ელემენტების ერთდროულად აღქმა-გააზრებაში.




მრავალფეროვანი სამყარო

მოსწავლე გაეცნოს სხვადასხვა ეპოქაში შექმნილი სხვადასხვა სტილით შექმნილი ტაძრები

შეძლოს ტაძრების გეგმის წაკითხვა
შეძლოს იმ ცვილებების დანახვა, რასაც განიცდიდა საქართველოს  არქიტექტურა დროთა განვალობაშიხვა ე
შეძლოსსხვადას







მზე - თქვენთვის

მზე - თქვენთვის